מזרחי טפחות: רווח נקי של 1,367 מיליון ברבעון הראשון

    עפר גדנקן 1 Comment on מזרחי טפחות: רווח נקי של 1,367 מיליון ברבעון הראשון

    התשואה על ההון העצמי עומדת על 22.4% לעומת 21.9% ברבעון המקביל ו-20.1% ב-2022 כולה. משה לארי, מנכ"ל הבנק: "התוצאות מצביעות על המשך מגמת הצמיחה על רקע הסביבה המקרו-כלכלית המאתגרת"

    16:33
    02.05.24
    מיכל ירושלמי No Comments on האם מותר להשתזף בשמש בשבת? תלוי במטרה | הלכה לשבת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בנק מזרחי-טפחות מציג את תוצאות הרבעון הראשון של 2023 המשקפות המשך צמיחה והתרחבות במרבית סעיפי המאזן. הרווח הנקי ברבעון הראשון עומד על 1,367 מיליון ₪ לעומת 1,154 מיליון ₪ ברבעון המקביל אשתקד – גידול של 18.5%. התשואה על ההון העצמי היא 22.4% לעומת 21.9% ברבעון המקביל ו-20.1% ב-2022 כולה.

    הכנסות המימון עומדות על 3,233 מיליון ₪ לעומת 2,261 מיליון ₪ ברבעון הראשון של 2022 -עלייה של 43.0%, כאשר הכנסות המימון מפעילות שוטפת עומדות על 2,942 מיליון ₪ לעומת 1,834 מיליון ₪ ברבעון הראשון של 2022 – עלייה של 60.4%. עוד עולה מהנתונים כי יחס היעילות (Cost Income Ratio): 37.6%. הבנק הודיע כי יחולק דיבידנד של 410.1 מיליון ₪ – 30% מרווחי הרבעון הראשון.

    משה לארי, מנכ"ל בנק מזרחי-טפחות: "התוצאות המדווחות לרבעון הראשון של 2023, משקפות את המשך מגמת הצמיחה המאפיינת את הבנק, בשנים האחרונות. רווח נקי של 1,367 מיליון ₪ ותשואה להון של 22.4% מהווים הישג ראוי לציון, שנזקף, בראש ובראשונה, למאמץ ולהשקעה של כלל העובדות, העובדים, המנהלות והמנהלים בבנק, להשגת היעדים העסקיים שקבענו לעצמנו. ההישג בולט במיוחד, על רקע הסביבה המקרו-כלכלית המאתגרת והתגברות תנאי אי-הוודאות במשק.

    השינוי המהיר בסביבת הריבית מציב קשיים בפני לקוחות רבים, בקרב משקי הבית והעסקים, בסגמנטים השונים. מזרחי-טפחות, המחזיק בתפיסת שירות אנושית, יוזמת ואקטיבית, פועל על בסיס יומיומי ורציף, באמצעות הבנקאים בסניפים וביחידות העסקיות, להעמיד בפני הלקוחות השונים, סל מושלם של מוצרים ופתרונות, שיאפשרו להם לצלוח את התקופה המורכבת הזו באופן מיטבי.

    עוד נמסר ממזרחי-טפחות כי על רקע העלייה המשמעותית בסביבת הריבית במשק, בתוך תקופת זמן קצרה יחסית, המהווה אתגר לא מבוטל למי שכבר יש ברשותם משכנתה או לכאלה המעוניינים לקחת הלוואה לדיור בימים אלה, מנהל מזרחי-טפחות מדיניות סיוע פרו-אקטיבית, שנועדה להקל על לקוחות המשכנתה, הקיימים והחדשים כאחד, כפי שמצופה מבנק המשכנתאות המוביל והגדול בישראל.

    במסגרת זו, מציע הבנק מספר פתרונות ללקוחות שההחזר החודשי בהלוואה שלהם עלה משמעותית, ומכביד על התנהלותם השוטפת. ללקוחות אלה – שלחלקם נעשתה פנייה יזומה, מאפשר הבנק, בין השאר, לדחות באופן מלא או חלקי את ההחזרים החודשיים לתקופה מסוימת, להאריך את תקופת ההלוואה ו/או למחזר את כולה או חלק ממנה.

    בנוסף, לקוחות שיש ברשותם גם משכנתה וגם חשבון עו"ש במזרחי-טפחות – שממנו משולמת ההלוואה, יכולים ליהנות במשך שנה מפטור על המינוס בחשבון, עד לגובה ההחזר החודשי של המשכנתה או עד לסכום של 6,000 ₪, הנמוך מביניהם. מדובר בהקלה משמעותית למי שנמצאים ביתרת חובה, במיוחד בתקופה שבה הריבית במשק גבוהה יחסית.

    מוצר ייחודי נוסף שמציע הבנק, ואשר מותאם לאתגרי התקופה הוא "משכנתה בקצב שלך". מדובר במסלול המאפשר ללקוח להתאים את גובה ההחזר החודשי ליכולותיו הכלכליות המשתנות, לאורך תקופת ההלוואה. לקוח יכול לבחור למשל, לשלם החזר נמוך יחסית בתחילת הדרך, ובהמשך לשלם החזר גבוה יותר, בהלימה לגידול הצפוי בהכנסותיו.

    בנוסף, השיק הבנק בימים אלה מספר כלים שימושיים לטובת מי שבוחנים רכישת דירה, ובהם 'קורס הכנה לדירה' ללא עלות, שבו נחשפים המשתמשים לכל המושגים הרלבנטיים מעולם הדיור והמשכנתאות, ומתוודעים לכלים הקיימים לבדיקת הסביבה שבה הם מעוניינים לגור.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      הבנק הזה עשק מליארד שקל מהלקוחות והתעשר על חשבונם.